Wednesday, January 4, 2012

2012 'Kembali'




Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Terima kasih ya Allah kerana masih memanjangkan nyawa ini
untuk menulis di blog yang sudah lama ku tinggal usang ini.

Ramai yang bertanya, kenapa dah lama tak update blog?
Jawapan pada awal kurun sebelum SPM ialah..

"Saya nak fokus study.."

Jawapan yang selalu saya beri.

Selesai SPM, ada lagi sahabat bertanya kenapa tak update blog, maka ini jawapannya.

"Saya nak fokus untuk keluar buku.
Plan nak keluar untuk pesta buku tahun hadapan.
Jadi mungkin tak sempat nak update blog..
Maaf ya."


Tetapi saya hanya merancang.
Sedangkan Allah itu Maha Merancang.

Beberapa hari selepas exam besar SPM, saya ditimpa ujian sakit.
Batuk dan demam yang berpanjangan..
Sehingga membekukan segala aktiviti yang sudah dirancang..

Ulang-alik klinik..
Ambil ubat baru..
Tidak cukup ubat klinik, cuba juga yang tradisional.
Benar-benar membekukan rutin harian saya.

Akhirnya update blog pun tidak, perancangan buku saya juga terganggu..

Saya fikir ini semua ujian Allah kepada saya.
Ujian penghapusan dosa.
Dosa yang terlampau banyak menyelaputi jiwa.

Adakala saya kuatkan diri saya untuk melaksanakan aktiviti luar,
ternyata tanda-tanda penyembuhan itu belum ada.
Namun saya pasrah berdoa kepada Allah..

"Ya Allah kuatkanlah hati hamba. Hamba yang banyak dosa terhadapMu!"

Hinggalah bersaksikan hari ini,
saya tekad untuk kembali menulis.
Walaupun kalian mesti terkejut, apabila ditengah ujian itu..
Aku pernah berputus asa dengan semua ini..

Aku rasa penulisanku sudah tumpul.
Aku jadi takut menulis.
Takut penulisan ini tidak sampai dihati pembaca!
Takut jauh dari dakwah dan lebih pada kata sia-sia.

Astaghfirullahal 'Azim.
Ampunkan hamba-Mu, ya Allah.

Mohon doa kalian, semoga tahun 2012 adalah tahun rahmah buat kita semua.
Moga tahun ini, bermulalah tahun kekuatan buat kita yang tidak akan kembali berputus asa!


Ya Allah! Bertambah satu tahun lagi.
Dan kini aku kembali!


"....Mereka (yang setia) itu, Allah telah menetapkan iman dalam hati mereka
dan telah menguatkan mereka dengan semangat pertolongan daripadaNya
dan Dia akan memasukkan mereka ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya
beberapa sungai, mereka tetap kekal di dalamnya....."

Al-Mujadilah: 22

1 comments:

nature "iz" said...

~ameen~

VIEWS METER

About Me

My Photo
ajwadaie
Muhammad Ajwad bin Amaluddin dilahirkan di Kampung Sungai Penchala, Kuala Lumpur pada 14 Julai 1994. Anak kedua dari empat adik beradik ini membesar disana dan kemudiannya telah berpindah ke Saujana Utama, Sungai Buloh sewaktu umurnya menjejak 10 tahun. Mendapat pendidikan awal di SK Sungai Penchala, KL dan di SK Saujana Utama, Sg Buloh. Kemudiannya meneruskan pengajian sekolah menengahnya di SMK Saujana Utama, Sg Buloh. Kini beliau telah menyambung pengajian di Pusat Asasi Universiti Islam Antarabangsa, Petaling Jaya dalam bidang Sains Kemanusiaan. Mula menulis blog pada pertengahan tahun 2010 setelah mendapat dorongan dari bapanya yang juga merupakan artis dan pendakwah terkenal, Ustaz Amal. Melalui moto inspirasi, "Kembali Pada-Mu", beliau tekad meneruskan hidup sebagai seorang blogger hanya untuk mencari Redha Allah SWT.
View my complete profile

Followers

Popular Posts

Powered by Blogger.

Halwa Telinga