Saturday, July 30, 2011

Aku Punya Kenangan





Hhhmmmm..
artikel kali ini tidaklah terlampau formal.
Sekadar mahu update aktiviti dengan kawan-kawan...

Siapa tengok Harimau Malaya vs Chelsea bulan lepas??
Haaa.. jangan jealous.
Kami dapat tiket tau pegi tengok kat stadium.

Memang seronok..Kami berempat hari tu..
Aku, Luqman, Farhan dan Farkhan..

Yang membuatkan aku gembira hari tu..
bukanlah dari sudut BOLA SEPAK itusangat..

Cuma yang bestnya adalah KENANGAN.

Ya. kenangan bersama kawan-kawan..

Kenangan naik komuter, LRT sama-sama..
Kenangan lari-lari kat stadium sama-sama..
Kenangan makan ayam goreng sama-sama..
Kenangan terlepas komuter terakhir sama-sama (sebab dah lewat)..
Kenangan rusuhan kat LRT waktu nak balik sama-sama..
Kenangan waktu amik gambar ngan negro sama-sama..
Kenangan main hon bunyi bising sama-sama..
Kenangan berebut tempat duduk kat LRT sama-sama..

Ya. semua tinggal kenangan...
dan aku pun tak pasti..
bila lagi perkumpulan seperti ini akan berulang..

Dan sebenarnya..yang paling aku tersentuh dengan kenangan ni...
Aku teringat kenangan yang sudah berlalu..
Kenangan yang terlebih dahulu direkod dalam
memori kehidupanku...

Juga merupakan kenangan yang sangat indah....

Kenangan bersama KHALID dan RAZAK... :)



.............................................................................................





Tahun 2008.

Aku, Khalid dan Razak bercuti di Sunway Lagoon..

Perancangan percutian ini dirancang oleh Khalid..

Kami bercuti tiga orang sahaja.
ya. Kami bertiga.

Seperti hal sebelum ini..
yang membuatkan aku gembira
bukanlah Sunway Lagoon..

tetapi KENANGAN bersama Khalid dan Razak..

Kenangan mandi "water park" sama-sama..
Kenangan main pelampung luncur sama-sama..
kenangan naik cawan pusing-pusing sama-sama
(aku taktau ape name bende tu sebenarnye.. hehe)..
Kenangan naik roller coster sama-sama...
sampai Razak pun dah pening-pening, nak termuntah..hehe..

Kenangan Khalid belanja aku boxer..
sebab seluar yang aku pakai tak menepati ciri-ciri
nak masuk waterpark..

Kenangan ambil gambar kat kampung "red indian"..

Kenangan tidur dalam kereta sama-sama..
Sebab tiga-tiga dah penat beraktiviti seharian..

Dan semua itu tinggal kenangan.

Sekarang Khalid pun dah takda depan mata aku..
Razak pun sama...

Dan aku pun tak pasti..
Bila lagi kami akan berjumpa..

Dan tipulah..
kalau aku tak sedih..
time nak menaip artikel ni pun..
rasa nak menangis..

sebab.. entahlah..
bila teringat balik semua kenangan tu..
rasa macam kami semua adik-beradik..
yang terpaksa dipisahkan oleh waktu dan keadaan..

Harapan untuk berjumpa semula dengan mereka..
Aku serah kepada Allah untuk menentukan-Nya..
aku akan terus berdoa, semoga kenangan ini mampu diulang..
dan menjadi lebih baik dari sebelumnya..

ya. LEBIH BAIK!


p/s: Aku sedang menanti untuk mencipta kenangan yang seterusnya..
bersama manusia-manusia yang lain pula.. percutian di............... (hehe..)


0 comments:

VIEWS METER

About Me

My Photo
ajwadaie
Muhammad Ajwad bin Amaluddin dilahirkan di Kampung Sungai Penchala, Kuala Lumpur pada 14 Julai 1994. Anak kedua dari empat adik beradik ini membesar disana dan kemudiannya telah berpindah ke Saujana Utama, Sungai Buloh sewaktu umurnya menjejak 10 tahun. Mendapat pendidikan awal di SK Sungai Penchala, KL dan di SK Saujana Utama, Sg Buloh. Kemudiannya meneruskan pengajian sekolah menengahnya di SMK Saujana Utama, Sg Buloh. Kini beliau telah menyambung pengajian di Pusat Asasi Universiti Islam Antarabangsa, Petaling Jaya dalam bidang Sains Kemanusiaan. Mula menulis blog pada pertengahan tahun 2010 setelah mendapat dorongan dari bapanya yang juga merupakan artis dan pendakwah terkenal, Ustaz Amal. Melalui moto inspirasi, "Kembali Pada-Mu", beliau tekad meneruskan hidup sebagai seorang blogger hanya untuk mencari Redha Allah SWT.
View my complete profile

Followers

Popular Posts

Powered by Blogger.

Halwa Telinga